Sunday, July 19, 2009

Kemuliaan Nik Aziz Semakin Hilang


Selepas parti yang menakluki Kelantan lebih 18 tahun iaitu Pas mengalami kemenangan tipis pada pilihan raya kecil Dun Manek Urai, Kuala Krai, pemimpin Pas terkedu dan terdiam seketika.

Jika sebelum ini Pas dengan angkuhnya mengatakan meraka adalah "Government In The Waiting" yang bakal menumbangkan BN pada pilihan raya umum akan datang, kemenangan calon mereka dengan 65 undi mengatasi BN membuatkan pemimpin Pas berhenti bercakap seketika.

Lebih menarik Husam Musa yang terkejut dengan kemenangan tipis itu berkata: beliau tidak menduga Pas akan menang kerana menyangkakan Pas akan kalah," Husam cuba menyembunyikan keangkuhan mereka sebelum ini yang menganggap Manek Urai sebagai kubu kuat mereka.

Memang tidak dinafikan Manek Urai Kubu Kuat Pas, tetapi kubu kuat itu hampir terburai..apatah lagi Pas yang pada awalnya mensasarkan kemenangan dengan majoriti besar melebihi 2,000 undi.

Jika kita amati...pada PRK Parlimen Bukit Gantang, Perak dan PRK Kuala Terengganu, kemenangan Pas agak selesa berbanding PRK Manek Urai.

Persoalannya, apakah pengundi di Kelantan sudah mula muak dengan cakap-cakap Pas dan janji kosong parti itu yang gagal dikotakan dan rakyat terus melarat....

Nampaknya rakyat Kelantan mula sedar dan mereka mahukan pembaharuan....

Rakyat Kelantan sudah lama menderita dibawah kepemimpinan Pas yang gagal membawa sebarang perubahan kepada mereka...

Jika kita bertanya tentang pembangunan...Pas kata mereka sudah bawa pembangunan..iaitu Tesco, KB Mall yang menjadi kayu ukur pembangunan mereka.

Kelantan mula menolak Nik Abdul Aziz....BN perlu merebut peluang ini dan pengundi Pas sebelum ini sudah tiba masanya untuk melakukan perubahan.

No comments:

Post a Comment